Oświadczenia, Wyroki
Tu wykonasz badanie techniczne
Pojazdy
Wyposażanie skp
Wyposażenie warsztatów i ASO
Szkolenia
Prawo
Projekty aktów prawnych
Serwis informacyjny
Zasady techniki prawodawczej
Kolejny już raz udało się nam pomóc diagnostom samochodowym, którym cofnięto uprawnienia.
Pierwszy diagnosta (woj. dolnośląskie) otrzymał decyzję o cofnięciu uprawnień z uwagi na fakt, iż przeprowadził okresowe badanie techniczne pojazdu kończąc je wynikiem pozytywnym, pomimo braku adnotacji urzędowej „GAZ-LPG" w dowodzie rejestracyjnym. Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło zaskarżoną decyzję Urzędu Miasta po zapoznaniu się z przygotowanym odwołaniem.
Drugi diagnosta (woj. mazowieckie) przeprowadził okresowe badanie techniczne cysterny kończąc je wynikiem pozytywnym bez dokumentów "dozorowych" za co otrzymał decyzję o cofnięciu uprawnień. Kilka lat trwało, aby Naczelny Sąd Administracyjny uchylił zaskarżoną decyzję Starosty - aktualnie czekamy na uzasadnienie wyroku NSA II GSK 1685/18.
Aktualizacja SKP PRO - 2022 podstawy prawne VAT, PIT i CIT.
Informujemy, że zmienione zostały podstawy prawne dotyczące dodatkowych badań technicznych tzw. „podatkowych”. Obecny wzór zaświadczenia zamieszczony w Dz. U. z 2019 r. poz. 1787 zawiera w dalszym ciągu nieaktualne podstawy prawne, mimo ogłoszenia w 2021 r. jednolitych tekstów ustaw – właściwe przedstawiamy na https://forumdiagnostow.pl - dział Dodatkowe badania techniczne -> VAT, PIT, CIT.
W programie SKP PRO nowe formułki pojawią się po pobraniu aktualnej wersji.
Pomimo naszych starań o zmianę cen określonych w archiwalnej tabeli opłat załącznika nr 1 do rozporządzenia z dnia 29.09.2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów (Dz. U. z 2004 r., Nr 223, poz. 2261 z późn. zmianami) otrzymaliśmy informację od Ministra Infrastruktury wskazującą, iż strona Rządowa nie zamierza podwyższać opłat za badania techniczne pojazdów.
Czy numer VIN pojazdu stanowi dane osobowe w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych?
Pismo do Premiera w sprawie zmiany cen za badania techniczne pojazdów, które nie były waloryzowane od 17 lat.
Wyrok WSA
Przedmiotem postępowania było sprawdzenie poprawności badania technicznego pojazdu marki ... o nr rej. ..., przeprowadzonego przez diagnostę W. N. Organ ustalił, że diagnosta wykonał badanie techniczne pojazdu z wynikiem pozytywnym, dokonując wpisu w dowodzie rejestracyjnym, pomimo braku adnotacji w dowodzie pojazdu o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem, czym naruszył przepis określony w pkt 10.5 kolumna 3 lit. d działu I zał. nr 1 do rozporządzenia.
Sprawa została rozstrzygnięta na korzyść diagnosty.
Informujemy, że obecnie trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, iż zapowiadana od lat tzw. „rewolucja” w systemie badań technicznych pojazdów wejdzie w życie od 1 stycznia 2022 roku.
Czy numer rejestracyjny jest daną osobową?
II SA/Gl 593/18 - Wyrok WSA w Gliwicach
Tradycyjny numer rejestracyjny pojazdu, składający się z liter i cyfr, nie jest daną osobową, gdyż ...
Pismo z dnia 26 lipca 2021 r. w sprawie prowadzenia rejestru badań technicznych w systemie informatycznym.
Dostępne dla użytkowników zarejestrowanych
Skarga Kasacyjna do NSA
Pomoc udzielona diagnoście ze strony SITK RP o/Krosno z udziałem SUNRISE PHU Grzegorz Krzemieniecki okazała się na tyle skuteczna, że w wyniku złożonej przez prawnika skargi kasacyjnej, NSA uznał ją za zasadną i zasługującą na uwzględnienie. Z rozpoznania sprawy wynika, że poszczególne organy wykazały się mierną wiedzą w zakresie rozumienia i stosowania prawa.