Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
6a. |
Stworzenie przepisu regulującego zasady dopuszczania do ruchu pojazdów już zarejestrowanych po przeróbkach konstrukcyjnych. |
„Pojazd kategorii M musi spełniać wymogi dotyczące wytrzymałości siedzeń, ich mocowania i zagłówków oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa określone w dyrektywie 74/408/EWG, dyrektywie 76/115/EWG, rozporządzeniu nr 661/2009 lub w odpowiadających im regulaminach EKG ONZ nr 14 i 17. Przebudowa może być tylko wykonana przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie produkcji i przebudowy pojazdów (posiada stosowne dokumenty potwierdzające wymogi zawarte w zdaniu pierwszym). Wymogi maja być potwierdzone odpowiednimi zaświadczeniami wystawionymi przez podmiot dokonujący przebudowy pojazdu. W przypadku wątpliwości diagnosty pojazd może być skierowany na badania równoważne badaniom przy dopuszczeniu jednostkowym.
Wyżej zaproponowany zapis zdaniem PISKP, ITS, oraz SDCM, należy rozszerzyć o zapis umożliwiający dokonanie modyfikacji polegającej na zmianie kategorii N1 na M w przypadku gdy pojazd pierwotnie posiadał homologacje kategorii M, innym podmiotom niż w zdaniu pierwszym powyższej propozycji. |
Komentarze: