Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
16. |
Zmiana kompetencji organów sprawujących nadzór nad stacjami kontroli pojazdów poprzez rozdzielenie kompetencji do kontroli w obszarze administracyjnym i kontroli obejmującej wyposażenie kontrolno – pomiarowe stacji kontroli pojazdów oraz jakość badań technicznych pojazdów. |
Należy sprecyzować kompetencje jednostki dokonującej kontroli. Potencjalnie należy rozważyć umożliwienie przeprowadzenia kontroli w sposób niezapowiedziany (wyłącznie tego rodzaju kontroli z art. 83 ust. 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej), jak również umożliwienie upoważnionej jednostce do skierowania pojazdu na powtórne badanie techniczne. Szczegóły rozwiązania wymagają dokładnej analizy. |
Dziewięć organizacji poparło zaproponowaną tezę. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
16. |
Zmiana kompetencji organów sprawujących nadzór nad stacjami kontroli pojazdów poprzez rozdzielenie kompetencji do kontroli w obszarze administracyjnym i kontroli obejmującej wyposażenie kontrolno – pomiarowe stacji kontroli pojazdów oraz jakość badań technicznych pojazdów. |
W chwili obecnej Grupa Robocza jest zdania, iż w związku z oczekiwanym przyjęciem nowej Dyrektywy Parlamentu i Rady Europy w sprawie badania zdatności drogowej pojazdów, prace nad wdrożeniem przedmiotowej tezy powinny być zawieszone do czasu wdrożenia w/w Dyrektywy. |
Komentarze: