Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
10. |
Wprowadzić system określania daty następnego badania liczonej od daty pierwszej rejestracji pojazdu. |
Zaproponowana teza ma ścisłe powiązanie z tezą nr 8 i 9. Propozycja ma umożliwiać wcześniejsze wykonanie badania (do 30 dni od wyznaczonego terminu okresowego badania technicznego), przy założeniu, iż termin kolejnego badania technicznego będzie ustalany w odniesieniu do daty pierwszej rejestracji. System ten ułatwi i uprości właścicielom pojazdów ich użytkowanie, oraz wyeliminuje przypadki użytkowania pojazdu po terminie ważności badania. Powyższa propozycja nie będzie powodowała skracania okresu ważności badania technicznego, w przypadku wykonania wcześniejszego badania a będzie jedynie dawała właścicielowi pojazdu możliwość wykonania wcześniejszego badania technicznego. |
Dziewięć organizacji zgłosiło poparcie propozycji. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
10. |
Wprowadzić system określania daty następnego badania liczonej od daty pierwszej rejestracji pojazdu. |
Zmienić zapis art. 81 ustawy PORD wprowadzający zasadę pozwalającą na wykonanie badania technicznego w określonym przedziale czasu przed i po wyznaczonym terminie następnego badania technicznego, ustalanego konsekwentnie od daty pierwszej rejestracji pojazdu. Ustalić zasady wyznaczania terminu następnego badania technicznego pojazdu, w przypadku wykonania badania w terminie innym niż zawarty w w/w przedziale czasowym. |
Komentarze: