Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
7. |
Stworzenie przepisu regulującego zasadę odliczania kosztu z tytułu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę, jedynie w przypadku gdy pojazd posiada ważne badanie techniczne. |
Celem tej regulacji jest urealnienie faktycznej liczby pojazdów używanych w danym przedsiębiorstwie. Jest to istotne z wielu punktów widzenia, m. in. regulacja ta będzie eliminować przypadki, kiedy podmiot wykazuje zarejestrowany pojazd w celu uzyskiwania korzyści z tytułu ulg podatkowych, natomiast pojazd nie jeździ i nie jest przedstawiany do okresowych badań technicznych. Brak wiarygodnej informacji o rzeczywistej ilości użytkowanych pojazdów prowadzi do uniemożliwienia podjęcia decyzji w aspektach formalnych. |
Dziewięć organizacji zgłosiło poparcie zaproponowanej tezy. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
7. |
Stworzenie przepisu regulującego zasadę odliczania kosztu z tytułu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę, jedynie w przypadku gdy pojazd posiada ważne badanie techniczne. |
Konieczność uzyskania opinii Ministerstwa finansów o możliwości wprowadzenia stosownego przepisu. Propozycja zapisu po spotkaniu z przedstawicielem MF na spotkaniu w dniu 15 listopada 2013 roku W art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 74, poz. 397 z późn. zm) W art. 16 ust. 1 w/w ustawy zawierającym wykaz kosztów, które nie mogą być uznane jako koszty prowadzenia działalności gospodarczej, proponuje się dodać punkt nr 69 o następującej treści: 69) pojazdy nie posiadające aktualnych badań technicznych. |
Komentarze: