Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
4. |
Wprowadzenie obowiązkowych okresowych szkoleń dla diagnostów. |
Wprowadzenie obowiązkowego okresowego szkolenia ma na celu utrzymywanie wiedzy diagnostów na wysokim poziomie oraz cykliczne jej aktualizowanie i utrwalanie, m.in. w zakresie kryteriów oceny stanu technicznego oraz sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów, jak również ma na celu przeciwdziałanie zacieraniu się już posiadanej wiedzy. Tempo zmian przepisów dotyczących badań technicznych pojazdów oraz postęp w konstrukcji i wyposażeniu pojazdów wymaga ciągłego i systematycznego doszkalania. Proponowany okres między szkoleniami co dwa lata. Szkolenia w odstępstwie 2 lat powinny spełnić w/w założenia, przy czym nie powinno stosować się egzaminów końcowych do każdego szkolenia, gdyż jedynie skomplikowałoby to procedury formalne. Potwierdzenie odbycia szkolenia powinno zostać dostarczone staroście. W przypadku nie dostarczenia staroście stosownego potwierdzenia o odbyciu szkolenia, będzie powodował zawieszeniem uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów. |
Poparcie zgłosiło dziewięć organizacji. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
4. |
Wprowadzenie obowiązkowych okresowych szkoleń dla diagnostów. |
Dokonać zmiany w zapisach ustawy PORD, wykorzystując zapisy art. 113 ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu. Wprowadzić zapis w ustawie PORD, regulujący kwestię w przypadku nie odbycia szkolenia przez diagnostę. Nie odbycie stosownego szkolenia w przewidzianym terminie powinno skutkować zawieszeniem prawa do wykonywania badań technicznych pojazdów a nie cofnięciem uprawnień. |
Komentarze: