Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
3. |
Wprowadzenie zapisów określających minimalne wymagania dla ośrodków szkolących diagnostów – działalność gospodarcza w zakresie prowadzonych szkoleń powinna być działalnością regulowaną. |
Obecny stan prawny zgodnie, z którym działalność w zakresie szkolenia diagnostów jest działalnością wolnorynkową, nie sprawdza się. W obecnej chwili nie istnieją żadne wymagania dla ośrodków prowadzących szkolenia, m.in.: - w zakresie kwalifikacji osób prowadzących szkolenia, - zaplecza dydaktycznego, - możliwości danego ośrodka do przeprowadzania szkolenia praktycznego na SKP itd. Brak wymagań dla podmiotów (ośrodków) prowadzących szkolenia oraz brak nadzoru nad tymi podmiotami (ośrodkami) jest m. in. powodem niskiej jakości szkoleń oraz niedostatecznego przygotowania osób starających się o wydanie uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów. |
Poparcie zgłosiło dziewięć organizacji. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
3. |
Wprowadzenie zapisów określających minimalne wymagania dla ośrodków szkolących diagnostów – działalność gospodarcza w zakresie prowadzonych szkoleń powinna być działalnością regulowaną. |
Rozszerzyć obecny zapis art. 84 ustawy PORD, o zapis precyzujący, że działalność gospodarcza w zakresie ośrodka prowadzącego szkolenie, o którym mowa w art. 84 ust. 2 ustawy PORD jest działalnością regulowaną. W art. tym należy nadać delegację ministrowi właściwemu do spraw transportu do opracowania szczegółowych wymagań w stosunku do ośrodków prowadzących szkolenia oraz sprawowania nadzoru. W celu realizacji przedmiotowej tezy proponuje się wykorzystanie zapisów zawartych w artykułach od 120 do 124 projektu ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu, z zastrzeżeniem następującej modyfikacji. Tj. usunięcie art. 121 pkt. 5, oraz wskazaniem, że jednostką właściwą ds. nadzoru nad ośrodkami szkolnymi jest Marszałek województwa a nie tak jak jest mowa w projekcie wojewoda. |
Komentarze: