Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie
Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku
Lp. |
Teza |
Uzasadnienie |
Poparcie dla tezy |
Tryb wdrożenia |
2. |
Stworzenie centralnego rejestru stacji kontroli pojazdów oraz uprawnionych diagnostów. |
W chwili obecnej brak jest dokładnej informacji o działających stacjach kontroli pojazdów, jak również informacji o osobach uprawnionych wykonujących badania techniczne pojazdów. Tego rodzaju informacje są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu badań technicznych. Informacje dotyczące liczby działających SKP, ich lokalizacji jak również diagnostów wykonujących badania techniczne pojazdów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej są rozproszone i znane są jedynie w starostwach. Transportowy Dozór Techniczny posiada jedynie informacje dotyczące liczby wydanych decyzji dla SKP, jak również liczbę wydanych zaświadczeń potwierdzających zdanie egzaminu kwalifikacyjnego dla diagnostów, po listopadzie 2004 roku. Dostęp do informacji o ilości i adresach SKP powinien być jawny. |
Poparcie zgłosiło dziewięć organizacji. | 1 |
Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.
Lp. |
Teza |
Propozycja wdrożenia tezy |
||
2. |
Stworzenie centralnego rejestru stacji kontroli pojazdów oraz uprawnionych diagnostów. |
W ustawie PORD dodać nowy art. 86b, dotyczący stworzenia centralnego rejestru stacji kontroli pojazdów, diagnostów oraz ośrodków szkolących kandydatów na diagnostów i diagnostów. Artykuł ten w swojej treści nakładał by na organ wskazany przez Ministra właściwego ds. transportu obowiązek prowadzenia takiego rejestru, natomiast na starostwa obowiązek niezwłocznego informowania o dokonaniu wpisu lub zmiany w rejestrze działalności regulowanej, oraz o wydanych i cofniętych uprawnieniach do wykonywania badań technicznych pojazdów. Alternatywą jest stworzenie centralnego rejestru na wzór ewidencji działalności gospodarczej. |
Komentarze: