Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej

 

Interpelacja nr 23900

do ministra infrastruktury

w sprawie projektu ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 24 lutego 2021 r.

 

Zgłaszający: Borys Budka

Data wpływu: 12-05-2021

 

Szanowny Panie Ministrze,

 

w ostatnim czasie w Ministerstwie Infrastruktury odbyła się konferencja w sprawie projektu ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 24 lutego 2021 r. (druk UC48). Lektura proponowanego tekstu ustawy rodzi wiele wątpliwości. Wejście przepisów w życie może wpłynąć negatywnie zarówno na kierowców, jak i na diagnostów.

Projekt ustawy nakłada nowe obowiązki i koszty, które będą musieli ponieść obywatele, jak i budżet państwa zobligowany do poniesienia kosztów budowy nowego systemu nadzoru nad procesem badań technicznych pojazdów. Dodatkowo przenosi część nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów do Transportowego Dozoru Technicznego, wprowadzając, poprzez niezrozumiały nadzór nad czynnościami diagnostów, zakłócenia w sprawnie funkcjonującym systemie badań technicznych.

Środowiska związane z branżą diagnostyczną oraz inne podmioty reprezentujące stronę społeczną podkreślają ryzyko, jakie niesie za sobą przyjęcie nowych rozwiązań.

Wobec powyższego na podstawie art. 115 ust. 1 Konstytucji RP oraz art. 14 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1799) zwracam się z prośbą o odpowiedź na następujące pytania:

  1. Art. 83j ust. 1 pkt 2 ww. projektu ustawy zakłada obowiązek wymiany urządzeń kontrolno-pomiarowych. Czy ministerstwo rozważa wsparcie przedsiębiorców w zakupie nowych urządzeń?
  2. Z jakiej części budżetu państwa ministerstwo zamierza pokryć koszty wprowadzenia ustawy w życie?
  3. Które uwagi strony społecznej, do projektu ustawy, ministerstwo zamierza uwzględnić, a które nie i dlaczego?

 

 żródło - www.sejm.gov.pl