Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej

 

 


 

 

Karta zgłoszeniowa do pobrania - PDF

Pismo do pobrania - PDF 

 

 


 

Seminarium szkoleniowe 2015

 

Krosno, dnia 2 kwietnia 2015 r.

 

 

 

 

Prezydenci Miast, Starostowie, Stacje Kontroli Pojazdów,

Rzeczoznawcy wg. rozdzielnika

 

 

Szanowni Państwo,

 

Uprzejmie informujemy, że Oddział SITK RP w Krośnie uczestniczy w procesie zgłaszania uwag w kontekście opiniowania projektów aktów prawnych i normatywnych związanych z rejestracją pojazdów i badaniami technicznymi pojazdów. Na przestrzeni minionych lat nasze działania pokazały, że Ministerstwo właściwe ds. Transportu zmieniało swoje poglądy w zakresie stosowania przepisów odnoszących się do przeprowadzania i dokumentowania badań technicznych pojazdów. Efektem naszych działań jest doprecyzowanie przepisów.

 

W związku z powyższym zapraszamy do uczestnictwa w seminariach szkoleniowych, podczas których wspólnie
z firmą „SUNRISE” P.H.U. Grzegorz Krzemieniecki omówimy następujące zagadnienia:

  1. Projekt nowego cennika wraz ze szczegółową analizą zasad pobierania opłat przez diagnostów samochodowych.
  2. Funkcjonowanie podstawowych stacji kontroli pojazdów po okresie przejściowym tj. po dniu 31 grudnia 2015 r.
    Jak wynika z dokonanej analizy, przepisy prawne, które mają wejść w życie dnia 01.01.2016 roku mogą spowodować problemy w funkcjonowaniu niektórych podstawowych stacji kontroli pojazdów, toteż przedstawimy wymianę korespondencji pomiędzy Stowarzyszeniem, a Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju. Sprawą interesował się Rzecznik Praw Obywatelskich oraz Ministerstwo Rolnictwai Rozwoju Wsi. Omawiając niniejszy temat przedstawimy także pismo skierowane do Stowarzyszenia z Kancelarii Senatu z marca 2015 r.
  3. Prawidłowe określenie ilości miejsc w pojazdach, w których dokonano zmian konstrukcyjnych (tzw. busach) w kontekście zawyżanej liczby miejsc dla pasażerów przez diagnostów. Podczas spotkania przedstawimy właściwy wzór, jaki należy stosować zarówno podczas pierwszego badania technicznego po dokonanych zmianach konstrukcyjnych, jak i podczas każdego okresowego badania technicznego. Omówimy także wymianę korespondencji pomiędzy Stowarzyszeniem a Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego. Powodem podjęcia działań wyjaśniających jest informacja zamieszczona na stronach ITD: „Inspekcja we wszystkich stwierdzonych 17 przypadkach skontrolowanych busów, w których wartości zawarte w dowodzie rejestracyjnym zostały celowo zaniżone w zakresie masy własnej oraz celowo zawyżone w przypadku liczby miejsc dla pasażerów pojazdu, będzie występowała do właściwych terenowo Starostów Powiatowych lub Prezydentów Miast z wnioskami o wszczęcie postępowania wobec odpowiedzialnych za stwierdzone uchybienia uprawnionych diagnostów i stacji kontroli pojazdów (…)”
  4. Wyjaśnienie Ministerstwa Finansów z grudnia 2014 r. dotyczące odpowiedzi na 5 pytań istotnych dla rejestracji pojazdów i diagnostów samochodowych, np.
    1. czy diagnosta samochodowy, nie mając wglądu w homologację pojazdu będzie miał prawo zmienić jego podrodzaj na wielozadaniowy lub van?
    2. jak należy kwalifikować pojazd z powodu braku definicji w ustawie – Prawo o ruchu drogowym nadwozia takich jak: VAN, WIELOZADANIOWY lub FURGON?
  5. Omówienie opinii, z której jednoznacznie wynika, iż drukowanie zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym nie jest obligatoryjne. Z przepisów wynika, iż diagnosta wystawia, a nie drukuje zaświadczenie – dokument jakim jest zaświadczenie może zostać wystawione jako plik PDF, lecz niekoniecznie musi być każdorazowo drukowane.
  6. Omówienie najnowszego projektu rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, w tym, dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego z kierownicą po prawej stronie.
  7. Zasady wydawania uprawnień kandydatom na diagnostów oraz uzupełnianie uprawnień diagnostom samochodowym:Omówienie opinii dotyczącej wykonania badania technicznego na podstawie pokwitowania wydanego przez Policjanta.
    1. analiza wykształcenia „technicznego” w kontekście prawomocnego wyroku WSA i NSA,
    2. analiza posiadanej praktyki w kontekście prawomocnego wyroku WSA,
    3. omówienie opinii sporządzonej w celu przedłożenia w WSA w R. w sprawie wykreślania z imiennego uprawnienia diagnosty samochodowego niepełnych pozycji
  8. Omówienie opinii dotyczącej wykonania badania technicznego na podstawie pokwitowania wydanego przez Policjanta.
  9. Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z 2015 roku w sprawie przeprowadzania badań technicznych pojazdów bez tablic rejestracyjnych w kontekście wydanych opinii, wymiany korespondencji oraz wyroku WSA.
  10. Badania techniczne pojazdów doposażonych w urządzenia podlegające Dozorowi Technicznemu. Podczas prezentacji wskażemy w jaki sposób można skontrolować szczelność obudowy zbiornika i obudowy zaworów w instalacji gazowej LPG oraz w jaki sposób można doprowadzić sprężone powietrze pod ciśnieniem 0,01 MPa do otworu przewodu wentylacyjnego obudowy zaworów.
  11. Zasady współpracy pomiędzy Stowarzyszeniem a Urzędem Miasta lub Starostwem Powiatowym.
  12. Omówienie prezentacji przygotowanej przez podmiot zewnętrzny w zakresie możliwości wykorzystania środków unijnych przez stację kontroli pojazdów w perspektywie programów operacyjnych na lata 2014 – 2020.

W przypadku ukazania się aktów wykonawczych zamiast projektów omawiane będą ogłoszone rozporządzenia.

 

Koszt uczestnictwa w seminarium szkoleniowym wynosi:

  1. 280 zł brutto od osoby.
  2. 250 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 2 osoby skierowane przez jednego pracodawcę,
  3. 220 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 3 lub więcej osób skierowanych przez jednego pracodawcę.

Dla stacji diagnostycznej z którą podpisaliśmy umowę o współpracy, wstęp dla dwóch przedstawicieli jest bezpłatny.

 

Każdy uczestnik otrzyma między innymi:

  1. Projekty lub rozporządzenia będące przedmiotem naszych prelekcji, w tym projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Zmiany w regulacjach UE i EKG ONZ w zakresie mas i wymiarów wymusiły konieczność uaktualnienia zapisów zawartych w nowelizowanym rozporządzeniu pod kątem zmienionych wartości mas i wymiarów, z uwzględnieniem wszystkich konfiguracji pojazdów. 
    Przewiduje się, iż nowe przepisy wejdą w życie dnia 1 lipca 2015 r.,
  2. najnowszy jednolity tekst rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (wersja z marca 2015 r.),
  3. opinię z której jednoznacznie wynika, iż drukowanie zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym nie jest obligatoryjne,
  4. wyroki WSA i NSA omawiane podczas spotkania,
  5. czasowo działającą pełną wersję programu SKP PRO wraz z aktami prawnymi i normatywnymi,
  6. certyfikat potwierdzający udział w seminarium szkoleniowym,
  7. lunch,
  8. notes konferencyjny.
  9. poradnik „Dotacje z Unii Europejskiej 2014 – 2020”.

 

Wśród uczestników rozlosowane będą upominki.

Kartę zgłoszeniową należy przesłać pocztą, mailem lub faxem w terminie wskazanym w karcie.

Rejestracja uczestników: godz. 8:30 - Zakończenie spotkań:  ok. godz. 14:00.

Wpłaty należy dokonać przed spotkaniem na konto: PKO BP SA O/Krosno 94 1020 2964 0000 6702 0065 9177

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wyznaczonego
spotkania, na które zapisali się jego uczestnicy bez podania
przyczyny.