Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej


Karta zgłoszeniowa do pobrania w PDF

Pismo do pobrania w PDF

 


 

Seminarium szkoleniowe 2014

 

 

 

Krosno, dnia 7 maja 2014 r.

 

Prezydenci Miast, Starostowie, Stacje Kontroli Pojazdów, Oddziały SITK RP, Rzeczoznawcy wg. rozdzielnika

 

Szanowni Państwo,

 

W prowadzonej działalności kładziemy nacisk na przygotowanie merytoryczne, rzetelność i profesjonalizm. Z satysfakcją odnotowujemy każde zdarzenie, które wzbogaciło uczestników naszych spotkań o wiedzę, która w obecnych realiach ma istotne znaczenie prawne (nie tylko teoretyczne, ale praktyczne). Takim przykładem (jednym z wielu) jest zagadnienie związane z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów sprowadzanych z zagranicy nieoznaczonych lub oznaczonych zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi. Od dnia wejścia w życie rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. poz. 996/2012) wskazywaliśmy, że urzędnik nie może wydać pozwolenia czasowego, nie znając stanu technicznego pojazdu, którego pozwolenie to dotyczy. W związku z powyższym podczas każdego spotkania wskażemy jak zareagowała Prokuratura Rejonowa w B. po zapoznaniu się z naszą opinią w sprawie tablic rejestracyjnych oraz omówimy wyrok WSA w Łodzi z kwietnia 2014 r. - w obydwu przypadkach uznano, że diagnosta samochodowy nie dopuścił się naruszenia obowiązującego systemu prawa. Podczas spotkań przypomnimy jakiej odpowiedzi udzieliła w 2013 r. Komenda Główna Policji na zadane pytanie związane z dopuszczaniem pojazdu do ruchu drogowego oraz omówimy wytyczne zawarte w wyroku ETS.

 

 

Zapraszamy zatem do uczestnictwa w seminariach szkoleniowych, podczas których omówimy następujące zagadnienia:

 

  1. Jaki wynik winien określić diagnosta samochodowy w przypadku przeprowadzania badania technicznego określonego w art. 81 ust 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym w sytuacji braku tablic rejestracyjnych pojazdów niezarejestrowanych w RP lub pojazdów niezarejestrowanych w RP doposażonych w zagraniczne tablice rejestracyjne, w kontekście zgromadzonych informacji (Komenda Główna Policji, Prokuratura Rejonowa w B., Wyrok WSA z kwietnia 2014 r., Wyrok ETS).
  2. Dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdów, o których mowa w art. 81 ust 3 ustawy – P. o r. d.
  3. Opinie związane ze zmianą przepisów podatkowych, które weszły w życie w dniu 1.04.2014 r., w tym:
    1. opinia dotycząca wypełniania zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w szczególności, co powinien wykreślić diagnosta samochodowy na pierwszej stronie zaświadczenia.
    2. opinia dotycząca przeprowadzania zmian konstrukcyjnych pojazdów, w tym zmiana podrodzaju pojazdu na van lub wielozadaniowy.
  4. Opinia odnosząca się do badań technicznych ciągników rolniczych i przyczep na podstawowej SKP.
  5. Nowelizacja przepisów rozporządzenia (Dz. U. poz. 1675/2013), w tym, czy stacja kontroli pojazdów obowiązana jest wydać zaświadczenie w przypadku okresowego badania technicznego zakończonego wynikiem pozytywnym.
  6. Wzajemne udostępnianie wyciągów i/lub dokumentów między Wydziałem Komunikacji a SKP. 
  7. Co powinien wykreślić diagnosta samochodowy na pierwszej stronie zaświadczenia, w przypadku stwierdzenia usterki istotnej (UI).

 

 

Koszt uczestnictwa w seminarium szkoleniowym wynosi 269 zł brutto od osoby. Dla stacji diagnostycznej z którą podpisaliśmy umowę o współpracy, wstęp dla dwóch przedstawicieli jest bezpłatny.

 

 

Ponadto podczas spotkań firmy zewnętrzne przedstawią bez dodatkowych opłat następujące materiały:

 

JTMS Łódź - Analiza spalin – teoria i praktyka „w kontrze” do przepisów prawa.

 

BP Group Maxine Gawron - Niezależność energetyczna SKP wraz z punktem ładowania pojazdów elektrycznych równoważna z poprawą efektywności przedsiębiorstwa, w tym wytwarzanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (słońce, wiatr …) na potrzeby własne oraz sprzedaż innym użytkownikom.

 

Każdy uczestnik między innymi otrzyma:

 

  1. DYREKTYWĘ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE (Tekst mający znaczenie dla EOG).
  2. Czasowo działającą pełną wersję programu SKP PRO wraz z aktami prawnymi (od 1988 r.).
  3. Sporządzoną opinię, z którą zapoznał się Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi.
  4. Opinię prawną sporządzoną przez Radcę Prawnego, która zawiera następujące tematyczne zagadnienia:
    1. Jak prawidłowo dokonać wykreślenia pkt 1 lub 2 na pierwszej stronie zaświadczenia zgodnie ze stwierdzonym wynikiem badania technicznego?
    2. Zapoznając się z opinią prawną można będzie dokonać oceny czy diagności dotychczas prowadzili dokumentację zgodnie z redakcją przepisów.

    3. Czy organ wydający pozwolenie czasowe powinien wymagać niezbędnego dokumentu stwierdzającego pozytywny wynik i aktualność badań technicznych (zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego) i jaki ma to wpływ na przeprowadzanie badań technicznych pojazdów nieposiadających tablic rejestracyjnych?
    4. Jakie konsekwencje może ponieść pracownik wydziału komunikacji, który wydał pozwolenie czasowe bez posiadania wiedzy dotyczącej stanu technicznego pojazdu, w sytuacji, kiedy pojazd ten uległby wypadkowi?

 

 

Każda osoba uczestnicząca w seminarium szkoleniowym otrzyma również stosowne zaświadczenie.

Wśród uczestników każdego spotkania rozlosowane zostaną upominki.

Kartę zgłoszeniową należy przesłać pocztą, mailem lub faxem w terminie wskazanym w karcie.

 

Rejestracja uczestników: godz. 8:30.

Zakończenie spotkań: ok. godz. 14:00.

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wyznaczonego spotkania, na które zapisali się jego uczestnicy bez podania przyczyny.

 

 

W załączeniu do niniejszego pisma przesyłamy również stacjom kontroli pojazdów wniosek o podjęcie działań w sprawie waloryzacji i urealnienia cen oraz rozszerzenia katalogu o nowe pozycje w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów. Wypełniony wniosek można przesłać pocztą lub złożyć osobiście podczas seminarium szkoleniowego. Wniosek powinien zostać wypełniony przez wszystkich zainteresowanych, zarówno diagnostów jak i właścicieli stacji. Istnieje zatem możliwość, aby z jednej stacji kontroli pojazdów wpłynęło kilka wniosków – im więcej wniosków uzyskamy, tym większa będzie możliwość działania w tym zakresie.