Karta zgłoszeniowa do pobrania w PDF
Seminarium szkoleniowe 2014
Krosno, dnia 7 maja 2014 r.
Prezydenci Miast, Starostowie, Stacje Kontroli Pojazdów, Oddziały SITK RP, Rzeczoznawcy wg. rozdzielnika
Szanowni Państwo,
W prowadzonej działalności kładziemy nacisk na przygotowanie merytoryczne, rzetelność i profesjonalizm. Z satysfakcją odnotowujemy każde zdarzenie, które wzbogaciło uczestników naszych spotkań o wiedzę, która w obecnych realiach ma istotne znaczenie prawne (nie tylko teoretyczne, ale praktyczne). Takim przykładem (jednym z wielu) jest zagadnienie związane z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów sprowadzanych z zagranicy nieoznaczonych lub oznaczonych zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi. Od dnia wejścia w życie rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. poz. 996/2012) wskazywaliśmy, że urzędnik nie może wydać pozwolenia czasowego, nie znając stanu technicznego pojazdu, którego pozwolenie to dotyczy. W związku z powyższym podczas każdego spotkania wskażemy jak zareagowała Prokuratura Rejonowa w B. po zapoznaniu się z naszą opinią w sprawie tablic rejestracyjnych oraz omówimy wyrok WSA w Łodzi z kwietnia 2014 r. - w obydwu przypadkach uznano, że diagnosta samochodowy nie dopuścił się naruszenia obowiązującego systemu prawa. Podczas spotkań przypomnimy jakiej odpowiedzi udzieliła w 2013 r. Komenda Główna Policji na zadane pytanie związane z dopuszczaniem pojazdu do ruchu drogowego oraz omówimy wytyczne zawarte w wyroku ETS.
Zapraszamy zatem do uczestnictwa w seminariach szkoleniowych, podczas których omówimy następujące zagadnienia:
- Jaki wynik winien określić diagnosta samochodowy w przypadku przeprowadzania badania technicznego określonego w art. 81 ust 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym w sytuacji braku tablic rejestracyjnych pojazdów niezarejestrowanych w RP lub pojazdów niezarejestrowanych w RP doposażonych w zagraniczne tablice rejestracyjne, w kontekście zgromadzonych informacji (Komenda Główna Policji, Prokuratura Rejonowa w B., Wyrok WSA z kwietnia 2014 r., Wyrok ETS).
- Dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdów, o których mowa w art. 81 ust 3 ustawy – P. o r. d.
- Opinie związane ze zmianą przepisów podatkowych, które weszły w życie w dniu 1.04.2014 r., w tym:
- opinia dotycząca wypełniania zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w szczególności, co powinien wykreślić diagnosta samochodowy na pierwszej stronie zaświadczenia.
- opinia dotycząca przeprowadzania zmian konstrukcyjnych pojazdów, w tym zmiana podrodzaju pojazdu na van lub wielozadaniowy.
- Opinia odnosząca się do badań technicznych ciągników rolniczych i przyczep na podstawowej SKP.
- Nowelizacja przepisów rozporządzenia (Dz. U. poz. 1675/2013), w tym, czy stacja kontroli pojazdów obowiązana jest wydać zaświadczenie w przypadku okresowego badania technicznego zakończonego wynikiem pozytywnym.
- Wzajemne udostępnianie wyciągów i/lub dokumentów między Wydziałem Komunikacji a SKP.
- Co powinien wykreślić diagnosta samochodowy na pierwszej stronie zaświadczenia, w przypadku stwierdzenia usterki istotnej (UI).
Koszt uczestnictwa w seminarium szkoleniowym wynosi 269 zł brutto od osoby. Dla stacji diagnostycznej z którą podpisaliśmy umowę o współpracy, wstęp dla dwóch przedstawicieli jest bezpłatny.
Ponadto podczas spotkań firmy zewnętrzne przedstawią bez dodatkowych opłat następujące materiały:
JTMS Łódź - Analiza spalin – teoria i praktyka „w kontrze” do przepisów prawa.
BP Group Maxine Gawron - Niezależność energetyczna SKP wraz z punktem ładowania pojazdów elektrycznych równoważna z poprawą efektywności przedsiębiorstwa, w tym wytwarzanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (słońce, wiatr …) na potrzeby własne oraz sprzedaż innym użytkownikom.
Każdy uczestnik między innymi otrzyma:
- DYREKTYWĘ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE (Tekst mający znaczenie dla EOG).
- Czasowo działającą pełną wersję programu SKP PRO wraz z aktami prawnymi (od 1988 r.).
- Sporządzoną opinię, z którą zapoznał się Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi.
- Opinię prawną sporządzoną przez Radcę Prawnego, która zawiera następujące tematyczne zagadnienia:
- Jak prawidłowo dokonać wykreślenia pkt 1 lub 2 na pierwszej stronie zaświadczenia zgodnie ze stwierdzonym wynikiem badania technicznego?
- Czy organ wydający pozwolenie czasowe powinien wymagać niezbędnego dokumentu stwierdzającego pozytywny wynik i aktualność badań technicznych (zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego) i jaki ma to wpływ na przeprowadzanie badań technicznych pojazdów nieposiadających tablic rejestracyjnych?
- Jakie konsekwencje może ponieść pracownik wydziału komunikacji, który wydał pozwolenie czasowe bez posiadania wiedzy dotyczącej stanu technicznego pojazdu, w sytuacji, kiedy pojazd ten uległby wypadkowi?
Zapoznając się z opinią prawną można będzie dokonać oceny czy diagności dotychczas prowadzili dokumentację zgodnie z redakcją przepisów.
Każda osoba uczestnicząca w seminarium szkoleniowym otrzyma również stosowne zaświadczenie.
Wśród uczestników każdego spotkania rozlosowane zostaną upominki.
Kartę zgłoszeniową należy przesłać pocztą, mailem lub faxem w terminie wskazanym w karcie.
Rejestracja uczestników: godz. 8:30.
Zakończenie spotkań: ok. godz. 14:00.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wyznaczonego spotkania, na które zapisali się jego uczestnicy bez podania przyczyny.
W załączeniu do niniejszego pisma przesyłamy również stacjom kontroli pojazdów wniosek o podjęcie działań w sprawie waloryzacji i urealnienia cen oraz rozszerzenia katalogu o nowe pozycje w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów. Wypełniony wniosek można przesłać pocztą lub złożyć osobiście podczas seminarium szkoleniowego. Wniosek powinien zostać wypełniony przez wszystkich zainteresowanych, zarówno diagnostów jak i właścicieli stacji. Istnieje zatem możliwość, aby z jednej stacji kontroli pojazdów wpłynęło kilka wniosków – im więcej wniosków uzyskamy, tym większa będzie możliwość działania w tym zakresie.