Monitorowanie certyfikatów i pomoc zdalna: OPIS+CENNIK (pobierz UPOWAŻNIENIE) |
Infolinie: |
FAQ - zanim zadzwonisz |
Seminaria
SITK RP z Krosna w maju i czerwcu 2023 r
|
SKP PRO stan na dzień 2023-05-13 godz:16:50: |
|||
Ważny komunikat SITK RP o/Krosno w sprawie protestów na stacjach kontroli pojazdów |
|||
UWAGA: jeśli na starcie SKP PRO pojawia się komunikat: |
|||
OZNACZENIE DIAGNOSTY W związku z wprowadzeniem kontroli poprawności oznaczenia diagnosty, informujemy, iż poprawny numer uprawnień diagnosty powinien mieć postać: LLL/D/CCCC, gdzie LLL to 3-znakowy kod literowy, D - stałe oznaczenie dla diagnostów, CCCC to czterocyfrowy kod diagnosty. Pojawienie się komunikatu "Nieprawidłowy numer uprawnień diagnosty w Administracji SKP PRO", świadczy o błędnie wprowadzonym oznaczeniu diagnosty(-ów) w Administracji SKP PRO w sekcji "V. DIAGNOŚCI I HASŁA" |
|||
W związku z wieloma pytaniami wyjaśniamy jak przebiega WYKONANIE BADANIA Z PRZEJŚCIEM DO TRYBU AWARYJNEGO 1) po połączeniu z CEPIK pobieramy dane pojazdu i otwieramy badanie 2) wracamy do okna głównego i naciskamy klawisz "Rozłącz" (lewa strona okna głównego) 3) otwieramy okno badania "w trakcie" nie wychodząc z trybu awaryjnego 4) kończymy badanie w trybie awaryjnym 5) przy rozpoczynaniu następnego badania, po naciśnięciu klawisza "początek", wychodzimy z trybu awaryjnego i kontynuujemy od pkt.1 (UWAGA od aktualizacji z dnia 25.04.2023 możliwe jest bezpośrednie przełączenie się do trybu awaryjnego w oknie badania poprzez jednoczesne naciśnięcie dwóch klawiszy: Ctrl+A} MASOWE WYSYŁANIE BADAŃ Z TRYBU AWARYJNEGO 1) po połączeniu z CEPIK otwieramy okno "dawno temu" 2) naciskamy klawisz "Wyślij w trybie awaryjnym" 3) po otwarciu okienka wyboru parametrów pojazdu, zostawiamy włączone pole "4"(numer podwozia-nadwozia-ramy) oraz zaznaczamy w dolnej części opcję "automatycznie przejdź dalej po 5 sekundach oczekiwania" 4) należy śledzić proces wysyłania nie ingerując w niego, chyba że wyświetli się monit o znalezieniu kilku pojazdów o zadanym numerze VIN - wtedy musimy dokonać wyboru |
|||
STAN LICZNIKA = 0 W związku z wieloma pytaniami odnośnie podawania stanu licznika = 0 (zero) otrzymaliśmy odpowiednią informację z CEPIK: [...] Na chwilę obecną, zgodnie z dokumentacją, system CEP wymaga podania wartości licznika niezerową. W tym przypadku można podać wartość 1 (jeden). W celu dopuszczenia wartości 0 konieczna była by zmiana założeń i implementacji zmian po akceptacji KPRM. Wnioski o zmianę w tym zakresie należy skierować bezpośrednio do KPRM na adres e-mail: buirocepik2.0@mc.gov.pl [...] |
|||
PRE-REJESTRACJA pojazdów o krótkich numerach VIN posiadających stare polskie dowody rejestracyjne lub wyrejestrowanych: w związku z coraz większą ilością takich pojazdów (przyczep, ciągników, motocykli itd.) zgłaszających się do bt w stacjach kontroli, pojawił się problem niedostępności danych w bazie CEPIK. Nie należy takich pojazdów ponownie PRE-rejestrować. W dniu 17-10-2022 z biura Service Desk CEPIK otrzymaliśmy instrukcję postępowania w takich przypadkach: [...] 1. SKP mogą używać pre-rejestracji TYLKO dla pojazdów zagranicznych. Jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce to SKP nie ma podstaw ani merytorycznych, ani prawnych do przekazania pre-rejestracji takiego pojazdu. 2. W takim przypadku to Starosta przez funkcjonalność "Archiwum" może przekazać brakujący pojazd do CEP. To Starosta decyduje czy jest to ten sam pojazd, czy jest to inny pojazd i wtedy Starosta go wprowadza do systemu CEPiK. Dopiero gdy Starosta przekaże lub potwierdzi poprawność pojazdu w CEP, wtedy dopiero SKP może przekazać badanie. [...] Przekazać badanie, czyli wykonać pełną procedurę dla badania technicznego. UWAGA: przypominamy, że w procesie PRE-rejestracji, markę pojazdu wybieramy z KATALOGU (nie wpisujemy "z ręki"). Jeśli w katalogu nie znajdujemy marki - zgłaszamy ten fakt do Starostwa, które musi złożyć odpowiednie zapotrzebowanie na markę w ITS. Pola: rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, przebieg, jednostka przebiegu muszą być wypełnione. |
|||
SKP zdalny dostęp: w związku z wyłączeniem w dniu 15.09.2021 obsługi dotychczasowej wersji zdalnej pomocy przez producenta (QuickSupport ver.15 <>TeamViewer ver.7-14) w celu aktualizacji tego oprogramowania należy wykonać aktualizację całego pakietu SKP PRO (ikona "SKP Aktualizacja" z Pulpitu Windows lub w Administracji SKP PRO pkt.59 uruchomić klawiszem "Sprawdź dostępność aktualizacji" i zatwierdzić aktualizację). Można pobrać nową wersję stąd: Aktulizacja SKP zdalny dostęp (po pobraniu należy uruchomić - konieczne może być zatwierdzanie licencji) | |||
DEKLARACJE CEPIK - informacja z Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów - Departament zarządzania systemami - Biuro Programu CEPiK
(informacja z dnia 02 stycznia 2021 roku): |
|||
W dniu 21.10.2020 CEPIK włączył pełną obsługę zwrotów
wirtualnie zatrzymanych DR. Pełna funkcjonalność SKP PRO w tym
zakresie jest dostępna od wersji 1197.
Zwrotu dokumentu zatrzymanego wcześniej elektronicznie przez OKRD - po
przeprowadzeniu badania technicznego lub dodatkowego badania
technicznego odpowiedniego do zakresu stwierdzonych podczas zatrzymania
usterek - dokonuje uprawniony diagnosta. Nie wszystkie wirtualne
zatrzymania DR będą kończyły się zwrotem DR. Program SKP PRO
automatycznie kwalifikuje określone formy zatrzymań do zwrotu po
pozytywnym wyniku badania. Funkcja działa automatycznie. Jeśli w
trakcie pobierania danych pojazdu do badania, otrzymamy z CEPIK
informację o wirtualnym zatrzymaniu, wówczas podczas kończenia
badania, program wyświetli komunikat z pytaniem, czy zapisać zwrot
dokumentu. Diagnosta zawsze ma decydujący głos w tej sprawie. Zwrot
jest możliwy w następujących przypadkach: DICT097_PZP - Pojazd zagraża porządkowi ruchu (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) DICT097_WOS - Pojazd narusza wymagania ochrony środowiska (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) DICT097_BBT - Brak badań technicznych (tylko dla badania OKRESOWEGO) DICT097_PZB - Zagrożenie bezpieczeństwa (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) |
|||
WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW KART KRYPTOGRAFICZNYCH Z
OPROGRAMOWANIEM ENCARD |
|||
PRE-rejestracja: w związku z wieloma interpretacjami definicji PRE-rejestracji, informujemy, iż PRE-rejestracja jest to proces polegający na zgłoszeniu pojazdu do systemu CEPIK. PRE-rejestrację może wykonać każdy podmiot uprawniony do zapisu danych w systemie CEPIK (np. urząd celny, ubezpieczyciel, policja, wydział komunikacji itd). Zwracamy uwagę na fakt, iż PRE-rejestracja nie jest tożsama z pierwszym badaniem technicznym (np. pojazdu sprowadzonego z zagranicy). Dlatego prosimy podczas procesu otwierania nowego badania technicznego, ZAWSZE rozpoczynać od wyszukania pojazdu w bazie CEPIK wg numeru VIN. Niezależnie od tego, czy pojazd jest, był lub nie był nigdy zarejestrowany w Polsce. | |||
Komunikat: " Nie znaleziono SKP w bazie danych (numer podmiotu w ewidencji ..." oznacza błąd po stronie systemu certyfikacyjnego. W większości przypadków, do końca danego dnia wysyłanie badań do systemu CEPIK będzie niemożliwe (pobieranie danych pojazdów działa poprawnie). Następnego dnia od rana wszystko powinno działać poprawnie. Zaległe badania wysyłamy z okienka "dawno temu" klawisz: <Tryb awaryjny> lub < Wyślij do CEPiK>. | |||
WERYFIKACJA I PRZEBUDOWA: jeśli z jakiegoś powodu następuje "zmrożenie" ekranu, program wygląda jakby się zawiesił, nie ma możliwości zakończenia bt, itp. - proszę wykonać proces "Weryfikacji i przebudowy" używając odpowiedniego klawisza w oknie Administracji. Prosimy pamiętać o konieczności ustawienia zgodności uruchamiania w trybie administratora systemu Windows - identycznie jak to ma miejsce w przypadku SKP PRO (jeśli uruchamianie SKP PRO jest ustawione w trybie administratora, program "paradox.exe" w podfolderze: "PdxHeader" też MUSI być ustawiony do pracy w takim trybie. Z pewnością w większości przypadków pomoże to naprawić problem. Po naciśnięciu klawisza "Weryfikacja i przebudowa" należy zatwierdzić bieżący rocznik i poczekać na zakończenie procesu. Na koniec należy ponownie uruchomić program SKP PRO i sprawdzić zapisy w Rejestrze SKP ("dawno temu"). | |||
DEKLARACJE CEPIK - informacja z
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Departament zarządzania systemami
- Wydział Programu CEPiK z dnia 06 listopada 2020 roku Szanowni Państwo, na mocy art. 24 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 (Dz. U. z 2020 r., poz. 695 ze zm.), do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110 ze zm.) został dodany art. 80d ust. 3aa, zgodnie z którym sprawozdania z pobranych i przekazanych lub uiszczonych opłat ewidencyjnych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przekazuje się za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw informatyzacji. Na stronie www.gov.pl (poniżej link) została udostępniona usługa https://www.gov.pl/web/gov/sprawozdanie-w-sprawie-oplaty-ewidencyjnej-stanowiacej-przychod-funduszu-centralna-ewidencja-pojazdow-i-kierowcow umożliwiająca przekazanie sprawozdania w postaci elektronicznej. Należy pobrać elektroniczny formularz, uzupełnić dokument danymi (tak jak dotychczas wypełniany był dokument papierowy) zgodnie z dotychczasowymi zasadami i podpisać go: profilem zaufanym albo podpisem kwalifikowanym albo podpisem osobistym Podpisane sprawozdanie należy wysłać/przesłać na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP /MAiC/SkrytkaESP jako załącznik do „Pisma ogólnego do podmiotu publicznego” udostępnionego na elektronicznej Platformie Usług Publicznych. INSTRUKCJA: Krok 1. Wejdź na poniższy link: https://www.gov.pl/web/gov/sprawozdanie-w-sprawie-oplaty-ewidencyjnej-stanowiacej-przychod-funduszu-centralna-ewidencja-pojazdow-i-kierowcow Krok 2. Wejdź w sekcję „Jak wypełnić elektroniczny formularz” i pobierz formularz sprawozdania, który chcesz wypełnić. Formularz zapisz na swoim komputerze, wypełnij go i podpisz. !!! Uwaga - jeśli sprawozdanie podpisujesz profilem zaufanym możesz to zrobić za pomocą podpisywarki (kliknij „tutaj” w pkt. 1 sekcji „Jak wypełnić elektroniczny formularz”). Krok 3. Jeśli podpisałeś już swoje sprawozdanie przejdź teraz na ePUAP, możesz to zrobić wpisując w przeglądarkę podany adres: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw - wybierz sekcję sprawy ogólne, po kliknięciu w pisma ogólne pojawi się katalog pism – wybierz pismo ogólne do podmiotu publicznego i kliknij „załatw sprawę” - zostaniesz przekierowany do strony logowania na ePUAP. Krok 4. Zaloguj się, a następnie wypełnij formularz pisma ogólnego – pamiętaj aby wybierając urząd, do którego kierujesz pismo wpisać nazwę byłego Urzędu: Ministerstwo Cyfryzacji (obecnie Kancelaria Prezesa Rady Ministrów). a. W polu rodzaj pisma wybierz „Inne pismo” b. W polu inny rodzaj pisma wpisz „Sprawozdanie” c. W polu tytuł pisma wpisz „Sprawozdanie z opłaty ewidencyjnej” – rekomendujemy, aby dodać również w tytule jaki podmiot składa sprawozdanie (np. SKP) d. Załącz podpisany wcześniej dokument ładując plik z dysku i kliknij „dalej” e. Podpisz pismo ogólne, a następnie wyślij –pismo trafi na skrzynkę ePUAP /MAiC/SkrytkaESP f. Po wysłaniu pisma wraz z załącznikiem na Państwa skrzynkę odbiorczą ePUAP lub na adres mailowy przyjdzie UPP – Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia. |
|||
Przypominamy (p. www.japa.com.pl: 2016-07-01 i 2014-12-20), że program antywirusowy AVAST FREE może powodować uszkodzenie programu SKP PRO blokując zapis danych konfiguracyjnych do pliku na dysku lokalnym. W celu naprawy problemu należy skonfigurować wykluczenia ze skanowania dla folderu z oprogramowaniem, domyślnie: C:\SKP 2002 (w wersji sieciowej wykluczenie powinno dotyczyć również folderu serwera). | |||
USTAWIENIA SYSTEMU WINDOWS
CERTYFIKATY
CEPIK (instrukcja instalacji i rejestracji CEPIK) |