Monitoring certyfikatów i pomoc zdalna:
CENNIK do 31.12.2025
CENNIK od 01.01.2026
UPOWAŻNIENIE
(zamówienie usługi)

Infolinie:
- SUNRISE (kody aktywacyjne) 42 207 62 61 (08.00-16.00)
- HelpDesk CEPiK 42 253 54 54; 42 253 54 99

FAQ - zanim zadzwonisz
Infolinia SKP PRO (pn-pt):
505 859 439 (08.00-16.00)
502 301 240 (14.00-20.00)

Doradztwo dla SKP i diagnostów
www.dlid.pl
www.klubdiagnosty.pl

SKP PRO stan na dzień 2025-10-16 godz:22:00

25.09.02.1237
posiadany numer wersji jest widoczny na pasku tytułowym SKP PRO u góry bieżšcego okna

Aktualizacja Pakietu SKP PRO jest możliwa na kilka sposobów:
- klawisz "Aktualizacja" w lewym dolnym rogu okna głównego
- z ikony "SKP aktualizacja" z Pulpitu Windows
- za strony internetowej www.japa.com.pl
Pakiet zawiera m.in.:
FISVAKT wersja: 25.09.02.910
AutoVIN wersja: 25.03.25
Katalog SKP wersja: 25.05.01
VIN katalog wersja: 25.02.01
(oznaczenie wersji jest widoczne na pasku tytułowym każdego programu)

WERSJE SIECIOWE:
przypominamy, że w Administracji SKP PRO, na głównym stanowisku punkty 25 i 25a powinny być WŁšczone, na pozostałych - WYŁšczone (szczegóły w pliku siec.txt).
W przypadku problemu z uruchomieniem "SKP aktualizacja" proszę zaczšć od pobrania i zainstalowania nowszej wersji programu aktualizacyjnego: update_aktualizacja

UWAGA: Zmiana cen za użytkowanie pakietu oprogramowania SKP PRO
Z dniem 01 grudnia 2025 r. wprowadzamy zmianę cen za użytkowanie programu SKP PRO w abonamencie rocznym i kwartalnym.
Zapoznaj się ze szczegółami
(jeœli link się nie otwiera, proszę kliknšć na nim prawym klawiszem myszki i wybrać polecenie "Zapisz link jako ..." i zapisać np. na Pulpicie Windows lub skopiować link poleceniem "Kopiuj link" i otworzyć w ulubionej przeglšdarce)

PROBLEM POŁĽCZENIA Z CEPIK
PRZYPOMINAMY - PROSZĘ NIE WYKONYWAĆ AKTUALIZACJI SYSTEMU WINDOWS
Po automatycznej aktualizacji Windows 10/11 - może pojawić się problem z pracš programu proCertum CardManager (certyfikaty SSL)
Po wykonaniu instrukcji z sekcji poniżej - wszystko powinno działać poprawnie.

Przede wszystkim zalecamy wykonać aktualizację pakietu SKP PRO. Dodaliœmy procedury, które mogš (ale nie muszš) rozwišzać problem.
Jeœli mamy nawišzane połšczenie VPN, ale brak jest połšczenia z CEPIK - możliwe że konieczne jest sprawdzenie konfiguracji w programie proCertum Card Manager:
- otworzyć: proCertum Card Manager > Opcje, przełšczyć sterownik Profilu zwykłego na CSP i zrestartować program "proCertum Card Manager"
- ponownie otworzyć: proCertum Card Manager > Czytaj kartę > Profil zwykły i nacisnšć klawisz "Rejestruj certyfikaty" (jeœli klawisz jest niewidoczny - proszę spróbować restartu komputera)
- zrestartować program SKP PRO i zweryfikować czy połšczenie z CEPIK działa poprawnie
To powinno wystarczyć do poprawnej pracy z CEPIK

Jeżeli po przełšczeniu się na sterownik CSP, przy próbie łšczenia do CEPIK uzyskujemy okienko o treœci "Karta inteligentna (...) Błšd karty inteligentnej, karta inteligentna wymaga sterowników, których nie ma w tym systemie", prawdopodobnie prawidłowym sterownikiem dla tej konkretnej karty jest MINIDRIVER. Warto wtedy też odinstalować sterownik od czytnika karty kryptograficznej i na nowo wgrać go, w zależnoœci od posiadanego modelu czytnika (linki pomocnicze znajdujš się poniżej).
Jeœli nadal nie ma połšczenia z CEPIK, możliwe że konieczne jest przeinstalowanie programu proCertum proCertum Card Manager, w tej samej wersji, która jest obecnie zainstalowana (numer wersji widoczny po naciœnięciu przycisku proCertum Card Manager > O programie lub zainstalowanie starszej wersji (linki pomocnicze poniżej).
Problem jest ogólnopolski, dotyczy niemal wszystkich czytników ACS, zarówno dla Stacji Kontroli Pojazdów, jak i notariuszy, komorników, problemem zajmuje się już wsparcie techniczne CERTUM.

Linki do pobrania sterowników do kart:
- wersja 4.3.1.0 dla ACR39
- wersja 4.4.2.0 dla ACR40
Linki do pobrania starszych, poprawnie działajšcych wersji proCertum CardManager:
- wersja 3.2.0.146
- wersja 3.7.1.218

INSTRUKCJA RĘCZNEGO INSTALOWANIA NOWEGO CERTYFIKATU URZĘDU

CEPIK nowy certyfikat Urzędu: (poniższa instrukcja do wydrukowania w pliku PDF: instrukcja_CA_2025.pdf)
Aby zainstalować nowy certyfikat urzędu proszę wykonać poniższe kroki:
- pobrać certyfikat urzędu klikajšc w link >>> CERTYFIKAT INFRAC2_CA_2025.crt <<<
- po uruchomieniu pobranego pliku, w okienku "Pobieranie pliku ..." nacisnšć klawisz "Otwórz"
- w okienku "Certyfikat" nacisnšć klawisz "Zainstaluj certyfikat"
- w kolejnym okienku "Kreator importu certyfikatów" nacisnšć "Dalej"
- wybrać opcję "Umieœć wszystkie certyfikaty w następujšcym magazynie", nacisnšć klawisz "Przeglšdaj", wskazać magazyn o nazwie "Zaufane główne urzędy certyfikacji" i zatwierdzić klawiszem "OK"
- w oknie "Kreator importu certyfikatów" nacisnšć klawisz "Dalej", a następnie "Zakończ"
- POCZEKAĆ KILKA-KILKANAŒCIE sekund na wyœwietlenie komunikatu "Import został pomyœlnie ukończony"
- zamknšć okienko "Certyfikaty" klawiszem "OK"
Teraz można ponowić połšczenie VPN z CEPIK za pomocš oprogramowania Cisco.

W przypadku problemów technicznych (np. brak połšczenia VPN) prosimy o kontakt z Zespołem Service Desk COI pod numerem (42) 253 54 99 (wew. 1) od poniedziałku do pištku w godzinach 7:00 – 19:00 oraz w soboty 8:00 – 16:00.

UWAGA: w wersjach sieciowych operację należy wykonać na każdym stanowisku roboczym.

Instrukcja CEPIK: DO POBRANIA W PLIKU PDF

Dlaczego badania 6.1 (HAK) nie wysyłamy do CEPIK?
OdpowiedŸ "Zespołu ds. Wsparcia Procesów":
[...]
w odpowiedzi na wiadomoœć, uprzejmie informujemy, że w obowišzujšcych podstawach prawnych, w tym w rozporzšdzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. 2012 poz. 996 z póŸn. zm.), nie ma przepisu, który nakładałby na stacje kontroli pojazdów obowišzek przekazywania do CEPIK informacji o badaniu dotyczšcym przystosowania pojazdu do cišgnięcia przyczepy (HAK).
Również rozporzšdzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynnoœci organów w sprawach zwišzanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu (Dz.U. 2022 poz. 1847 z póŸn. zm.) nie przewiduje odrębnych obowišzków organów rejestrujšcych w tym zakresie.
[...].
Pozdrawiamy,
Zespół ds. Wsparcia Procesów CEPiK

Pytanie i odpowiedŸ w pliku PDF
Interpretacja poboru opłaty w zwišzku z treœciš objaœnienia pkt 4 w Rozporzšdzeniu MI Dz.U.2025 poz.1223
W zwišzku z regularnymi wymianami komputerów na stacjach kontroli pojazdów przypominamy, że do poprawnej pracy oprogramowania Cisco i SKP PRO, wymagany jest system operacyjny w wersji PRO. Systemy operacyjne w wersji HOME mogš w niekontrolowany sposób zmieniać ustawienia połšczenia VPN, pracy sieciowej dla wersji wielostanowiskowej, połšczenia drukarek fiskalnych, a także w skrajnych przypadkach uszkadzać pliki bazy danych programu SKP PRO. 
Systemy wspierane przez oprogramowanie SKP PRO: Windows 7 PRO, Windows 8 PRO, Windows 10 PRO, Windows 11 PRO
W przypadku zmiany zakresu uprawnień stacji lub struktury własnoœciowej firmy, a co za tym idzie zmiany oznaczenia stacji konieczne jest przeprowadzenie szeregu operacji:
- wystšpienie do TDT o nowy wpis i nadanie nowego oznaczenia SKP
- wystšpienie do COI o anulowanie starych oraz wydanie nowych certyfikatów SSL i VPN dla nowego podmiotu
- archiwizacja rejestru badań starego podmiotu i przekazanie kompletu danych do Starostwa.
- instalacja nowego, czystego pakietu oprogramowania SKP PRO (rejestr badań wykonanych przez poprzedni podmiot nie może być dostępny jednoczeœnie z nowym rejestrem).
ELEKTRONICZNE ZATRZYMANIE DOWODU REJESTRACYJNEGO PRZEZ STACJĘ KONTROLI
Od dnia 01 czerwca 2024 roku zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez diagnostę nie wymaga zatrzymania fizycznego. Wystarczy adnotacja w Rejestrze CEPIK wysłana za poœrednictwem  SKP PRO. Pokwitowanie zawierajšce poprawionš treœć o zatrzymaniu elektronicznym jest dostępne od wersji (build) 1230. Zwrot dokumentu rejestracyjnego będzie możliwy na dotychczasowych zasadach - po wykonaniu badania poprawkowego zakończonego wynikiem pozytywnym.

Jeœli elektroniczne zatrzymanie nie zostało skutecznie odwieszone w CEPIK, wówczas należy wycofać badanie z CEPIK (prawy przycisk myszy na badaniu > Zaawansowane funkcje CEPIK > Cofnij zapis badania w Rejestrze CEPIK), a następnie wysłać je ponownie używajšc klawisza "Wyœlij w trybie awaryjnym" i potwierdzić zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego
KOMUNIKAT: "Insufficient disk space"
W przypadku pojawienia się komunikatu zawierajšcego powyższš treœć, proszę wykonać kolejno poniższe instrukcje:
1) restart KOMPUTERA, po ponownym uruchomieniu SKP PRO wszystko powinno zadziałać poprawnie (nastšpi opróżnienie bufora pamięci podręcznej komputera)
2) jeœli problem występuje nadal, proszę wykonać aktualizację pakietu (nastšpi nadpisanie uszkodzonych plików). Należy użyć ikony "SKP Aktualizacja" z Pulpitu Windows (aktualizować tylko pliki podstawowe). UWAGA: w przypadku trudnoœci z uruchomieniem programu aktualizacyjnego, KONIECZNA jest interwencja informatyczna w zakresie zaawansowanych ustawień zapory Windows - dodanie tzw. reguły dla pliku "upgrade.exe" w sekcji "Reguły przychodzšce".
3) jeœli to nie pomoże, proszę wykonać proces weryfikacji plików katalogu marek i modeli (nastšpi próba naprawy uszkodzonych plików). Odpowiednia funkcja jest dostępna w oknie Administracji klawisz "Weryfikacja i przebudowa" (na œrodku, w dolnej częœci okna). Wykonujemy TYLKO I WYŁĽCZNIE ETAP1 (pierwszy).
Nie należy wykonywać Etapu2 (drugiego). Najczęœciej zakończenie Etapu1 wystarcza do naprawy problemu. Etap2 należy stosować bardzo ostrożnie -
TYLKO i WYŁĽCZNIE pod kontrolš informatyka , który najpierw wykona kopię bezpieczeństwa bazy danych.
Po przeprowadzonej przebudowie należy bezwzględnie sprawdzić poprawnoœć danych w Rejestrze badań (dawno temu) w roczniku bieżšcym oraz kilku poprzednich oraz wielkoœci plików *.DB (z naciskiem na: pojazdy.db, pojplus.db, wlasciciel.db). W przypadku stwierdzenia różnic należy przywrócić pliki ze stworzonej wczeœniej kopii, zrestartować komputer i powtórzyć proces.
TABLICE TYMCZASOWE. Jeżeli do badania podstawiony jest pojazd zarejestrowany w Polsce, posiadajšcy stały dowód rejestracyjny zdeponowany w wydziale komunikacji, ale na tymczasowych tablicach z innym numerem rejestracyjnym, wówczas z CEPIK otrzymujemy informację o stałym numerze rejestracyjnym. W oknie rejestracji do badania należy w takiej sytuacji wpisać rzeczywisty numer rejestracyjny oraz numer tymczasowego dowodu rejestracyjnego, z którymi właœciciel pojazdu stawił się w stacji kontroli.
Ta informacja pozostaje tylko w rejestrze lokalny i nie jest przekazywana do CEPIK.
CEPIK przesłał instrukcję postępowania w przypadku pojawienia się komunikatu: "Wewnętrzny błšd aplikacji. Znaleziono więcej niż jeden stan dokumentu na datę. Błšd dla: identyfikatorSystemowyDokumentu xxxxxx":
W takim przypadku - jeżeli właœciciel pojazdu życzy sobie wykonania badania technicznego - diagnosta, po sprawdzeniu zgodnoœci danych między dowodem rejestracyjnym a pojazdem, powinien wykonać badanie w trybie awaryjnym. Następnie wydaje on właœcicielowi pojazdu zaœwiadczenie; w uwagach robi adnotację, że badanie nie zostało przesłane do CEP z powodu błędu w bazie i że problem został zgłoszony do administratora CEPIK. Następnie informuje właœciciela pojazdu, że może on się poruszać pojazdem posiadajšc przy sobie dowód rejestracyjny i zaœwiadczenie – w razie kontroli policyjnej to jedyny dowód na odbyte badanie.
Do czasu naprawy błędu pojazd nie może opuszczać kraju, ponieważ w czasie kontroli służby zagraniczne mogš go zatrzymać. Stacja kontroli pojazdów musi zgłosić problem samodzielnie lub za poœrednictwem dostawcy oprogramowania przez Atmosferę do COI. Diagnoœci mogš również wysyłać zgłoszenia na adres e-mail: niezgodnoscicepik2.0@mc.gov.pl  Po rozwišzaniu zgłoszenia stacja przesyła do CEP brakujšce badanie oraz przekazuje komunikat o wydaniu zatrzymanego dowodu rejestracyjnego. Informuje również właœciciela o powyższych czynnoœciach

UWAGA: jeœli na starcie AUTOVIN pojawia się komunikat:
"UWAGA: katalog danych technicznych jest starszy niż 2 lata. W celu zapewnienia aktualnych danych proszę uruchomić aktualizację: [...]",
należy wykonać pełnš aktualizację pakietu SKP PRO. Zalecamy korzystanie z ikony "SKP aktualizacja" z Pulpitu Windows lub włšczenie automatycznej aktualizacji (pkt.59) lub przeprowadzenie tego procesu ręcznie w oknie Administracji (sekcja XII > SprawdŸ dostępnoœć aktualizacji)

UWAGA NA BURZE - w zwišzku z wieloma przypadkami uszkodzeń sprzętu lub oprogramowania spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami pogodowymi, zwracamy Państwa uwagę na koniecznoœć zabezpieczenia sprzętu komputerowego przez stosowanie skutecznych zasilaczy awaryjnych. Wyładowania atmosferyczne mogš powodować przepięcia w sieci energetycznej lub chwilowy brak zasilania. Efektem może być uszkodzenie komputera, sprzętu peryferyjnego (np. czytniki kart kryptograficznych lub kodów DR), uszkodzenie oprogramowania lub bazy danych. Zdalna pomoc w takich przypadkach jest odpłatna (z wyjštkiem firm posiadajšcych wykupiony odpowiedni abonament).

UWAGA: jeœli na starcie SKP PRO pojawia się komunikat:
"Aplikacja wyłšczy się za X DNI ponieważ uruchomiona wersja jest starsza niż pół roku. W celu zachowania pełnej zgodnoœci z prawem i wytycznymi CEPIK - zainstaluj nowszš wersję pakietu",
należy bezzwłocznie zainstalować najnowszš wersję pakietu SKP PRO, ponieważ po przekroczeniu tego terminu program SKP PRO nie uruchomi się.
Aktualizacja Pakietu SKP PRO: zalecamy korzystanie z ikony "SKP aktualizacja" z Pulpitu Windows lub włšczenie automatycznej aktualizacji (pkt.59) lub ręcznie z okna Administracji (sekcja XII > SprawdŸ dostępnoœć aktualizacji)

OZNACZENIE DIAGNOSTY
W zwišzku z wprowadzeniem kontroli poprawnoœci oznaczenia diagnosty, informujemy, iż poprawny numer uprawnień diagnosty powinien mieć postać: LLL/D/CCCC, gdzie LLL to 2/3-znakowy kod literowy, D - stałe oznaczenie dla diagnostów, CCCC to czterocyfrowy kod diagnosty.
Pojawienie się komunikatu "Nieprawidłowy numer uprawnień diagnosty w Administracji SKP PRO", œwiadczy o błędnie wprowadzonym oznaczeniu diagnosty(-ów) w Administracji SKP PRO w sekcji "V. DIAGNOŒCI I HASŁA"
W zwišzku z wieloma pytaniami wyjaœniamy jak przebiega
WYKONANIE BADANIA Z PRZEJŒCIEM DO TRYBU AWARYJNEGO
1) po połšczeniu z CEPIK pobieramy dane pojazdu i otwieramy badanie
2) wracamy do okna głównego i naciskamy klawisz "Rozłšcz" (lewa strona okna głównego)
3) otwieramy okno badania "w trakcie" nie wychodzšc z trybu awaryjnego
4) kończymy badanie w trybie awaryjnym
5) przy rozpoczynaniu następnego badania, po naciœnięciu klawisza "poczštek", wychodzimy z trybu awaryjnego i kontynuujemy od pkt.1
   (UWAGA od aktualizacji z dnia 25.04.2023 możliwe jest bezpoœrednie przełšczenie się do trybu awaryjnego w oknie badania poprzez jednoczesne naciœnięcie dwóch klawiszy: Ctrl+A}
MASOWE WYSYŁANIE BADAŃ Z TRYBU AWARYJNEGO
1) po połšczeniu z CEPIK otwieramy okno "dawno temu"
2) naciskamy klawisz "Wyœlij w trybie awaryjnym"
3) po otwarciu okienka wyboru parametrów pojazdu, zostawiamy włšczone pole "4"(numer podwozia-nadwozia-ramy) oraz zaznaczamy w dolnej częœci opcję "automatycznie przejdŸ dalej po 5 sekundach oczekiwania"
4) należy œledzić proces wysyłania nie ingerujšc w niego, chyba że wyœwietli się monit o znalezieniu kilku pojazdów o zadanym numerze VIN - wtedy musimy dokonać wyboru
STAN LICZNIKA = 0
W zwišzku z wieloma pytaniami odnoœnie podawania stanu licznika = 0 (zero) otrzymaliœmy odpowiedniš informację z CEPIK:
[...] Na chwilę obecnš, zgodnie z dokumentacjš, system CEP wymaga podania wartoœci licznika niezerowš. W tym przypadku można podać wartoœć 1 (jeden).
W celu dopuszczenia wartoœci 0 konieczna była by zmiana założeń i implementacji zmian po akceptacji KPRM. Wnioski o zmianę w tym zakresie należy skierować bezpoœrednio do KPRM na adres e-mail: buirocepik2.0@mc.gov.pl [...]
PRE-REJESTRACJA pojazdów o krótkich numerach VIN posiadajšcych stare polskie dowody rejestracyjne lub wyrejestrowanych:
w zwišzku z coraz większš iloœciš takich pojazdów (przyczep, cišgników, motocykli itd.) zgłaszajšcych się do bt w stacjach kontroli, pojawił się problem niedostępnoœci danych w bazie CEPIK. Nie należy takich pojazdów ponownie PRE-rejestrować. W dniu 17-10-2022 z biura Service Desk CEPIK otrzymaliœmy instrukcję postępowania w takich przypadkach:
[...]
1. SKP mogš używać pre-rejestracji TYLKO dla pojazdów zagranicznych. Jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce to SKP nie ma podstaw ani merytorycznych, ani prawnych do przekazania pre-rejestracji takiego pojazdu.
2. W takim przypadku to Starosta przez funkcjonalnoœć "Archiwum" może przekazać brakujšcy pojazd do CEP. To Starosta decyduje czy jest to ten sam pojazd, czy jest to inny pojazd i wtedy Starosta go wprowadza do systemu CEPiK. Dopiero gdy Starosta przekaże lub potwierdzi poprawnoœć pojazdu w CEP, wtedy dopiero SKP może przekazać badanie.
[...]

Przekazać badanie, czyli wykonać pełnš procedurę dla badania technicznego.
UWAGA: przypominamy, że w procesie PRE-rejestracji, markę pojazdu wybieramy z KATALOGU (nie wpisujemy "z ręki"). Jeœli w katalogu nie znajdujemy marki - zgłaszamy ten fakt do Starostwa, które musi złożyć odpowiednie zapotrzebowanie na markę w ITS. Pola: rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, przebieg, jednostka przebiegu muszš być wypełnione.
W dniu 21.10.2020 CEPIK włšczył pełnš obsługę zwrotów wirtualnie zatrzymanych DR. Pełna funkcjonalnoœć SKP PRO w tym zakresie jest dostępna od wersji 1197. Zwrotu dokumentu zatrzymanego wczeœniej elektronicznie przez OKRD - po przeprowadzeniu badania technicznego lub dodatkowego badania technicznego odpowiedniego do zakresu stwierdzonych podczas zatrzymania usterek - dokonuje uprawniony diagnosta. Nie wszystkie wirtualne zatrzymania DR będš kończyły się zwrotem DR. Program SKP PRO automatycznie kwalifikuje okreœlone formy zatrzymań do zwrotu po pozytywnym wyniku badania. Funkcja działa automatycznie. Jeœli w trakcie pobierania danych pojazdu do badania, otrzymamy z CEPIK informację o wirtualnym zatrzymaniu, wówczas podczas kończenia badania, program wyœwietli komunikat z pytaniem, czy zapisać zwrot dokumentu. Diagnosta zawsze ma decydujšcy głos w tej sprawie. Zwrot jest możliwy w następujšcych przypadkach:
DICT097_PZP - Pojazd zagraża porzšdkowi ruchu (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO)
DICT097_WOS - Pojazd narusza wymagania ochrony œrodowiska (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO)
DICT097_BBT - Brak badań technicznych (tylko dla badania OKRESOWEGO)
DICT097_PZB - Zagrożenie bezpieczeństwa (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO)

WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW KART KRYPTOGRAFICZNYCH Z OPROGRAMOWANIEM ENCARD
W zwišzku z sygnałami o blokadach dostępu do kart starszego typu, od producenta kart, firmy CenCert otrzymaliœmy informację o ryzyku blokady kart wydawanych w pierwszym okresie obowišzywania CEPIK. W przypadku posiadania niżej opisanego modelu karty, zalecamy niezwłoczne zaopatrzenie się w nowszy model i wystšpienie o dodatkowy certyfikat SSL:

Karty procesorowe majš okreœlonš żywotnoœć. Po upływie kilku lat użytkowania może dojœć do uszkodzenia karty (np. karta się blokuje albo "nie widać jej" w czytniku). Szczególne ryzyko wišże się z kartami, które służš już przez dłuższy czas. Pomocš w sprawdzeniu, czy używana przez SKP karta jest stara, może być sprawdzenie modelu karty w programie Encard Zarzšdca kart. Jeœli karta jest modelu "Classic-t1", to na pewno jest już używana przez dłuższy czas, ponieważ model ten został kilka lat temu zastšpiony w dystrybucji modelem "IAS-ECC". 

Podsumowujšc - jeœli SKP używa karty "Classic-t1", to znaczy, że ta karta jest już używana doœć długo i jest podwyższone ryzyko awarii. Karta może być dalej używana, ale zdecydowanie zalecamy posiadanie przez SKP karty zapasowej, nowszej, przygotowanej do pracy (wyposażonej w certyfikat z MSWiA). Dla nowszych kart, "IAS-ECC", również zalecamy posiadanie przez SKP zapasowej karty, ponieważ karta jest kluczowym elementem infrastruktury, a koszt karty jest nieporównywalny z kosztami ewentualnego przestoju stacji.
Ze swojej strony oferujemy czytniki innego typu: CryptoCertum MINI USB. Sš to urzšdzenia wielkoœci pendrive'a ze zintegrowanš wewnętrznš kartš kryptograficznš wielkoœci karty SIM. Jego zaletš jest zwarta obudowa uniemożliwiajšca zanieczyszczenie karty lub czytnika. Zamówienia można kierować na numery 42 673 48 14 lub nasze infolinie (telefony powyżej).

 

Przypominamy (p. www.japa.com.pl: 2016-07-01 i 2014-12-20), że program antywirusowy AVAST FREE może powodować uszkodzenie programu SKP PRO blokujšc zapis danych konfiguracyjnych do pliku na dysku lokalnym. W celu naprawy problemu należy skonfigurować wykluczenia ze skanowania dla folderu z oprogramowaniem, domyœlnie: C:\SKP 2002 (w wersji sieciowej wykluczenie powinno dotyczyć również folderu serwera).

 

 

PRZED PIERWSZYM URUCHOMIENIEM SKP PRO

CERTYFIKATY (instrukcja instalacji i rejestracji)

CERTYFIKATY CEPIK (instrukcja generowania certyfikatów do CEPIK)

certyfikat urzędu (ważny do 2030.10.03: instalować w magazynie "Zaufane główne urzędy certyfikacji")